Konsten att fota självporträtt

 
 
Jag är inte den som spontant älskar att bli fotad. 
Jag är inte ens den som älskar att fota mig själv, det händer cirkus en gång i halvåret och då har jag ångest från första bilden är tagen tills att den är färdigredigerad. Kanske för att jag blir obekväm framför kameran, för att jag inte riktigt vet hur jag ska bete mig. Kanske för att jag aldrig blir riktigt nöjd med resultatet och sitter i flera dagar och ojar mig över vad jag kan göra med bilden i redigeringsprogrammet. Nu kanske ni förstår hur nervös jag är för att lägga upp det här inlägget på bloggen där alla kan se resultatet och själva tycka och tänka om både mina foto, redigerings och "modell" kunskaper. För på den här bilden är det bara jag, det är bara jag som kan stå bakom resultatet (annars kan man alltid skylla på modellen, höhö). 
 
Ni frågar er kanske varför jag gör det? Varför utsätter jag mig för att folk ska tycka och tänka om mig och mitt fotograferande? För att det utvecklar mig. Det utvecklar mig att göra saker jag är rädd för, för jag blir bättre och det gör att jag kan lära mig av andra. En dag är jag kanske bekväm i att stå framför kameran, och då ni, då lovar jag att berätta för er! 
 
/Frida
#1 - - Fröken.A:

Verkligen en jättefin bild!! :)

Svar: Tack så jättemycket!
fotografrida.blogg.se

#2 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Tycker det blev superbra! :)

Svar: Tack!
fotografrida.blogg.se

#3 - - Ella Isbjörnshjärta:

Så himla bra och kloka tankar tycker jag!!! Särskilt om att göra saker man är rädd för och så. Personligen har jag väldigt länge också tyckt att det varit jobbigt att stå framför kameran MEN jag ser numera till att fota mig själv så mycket det bara gå och vara med på bilder så mycket det bara går, dels därför att det är värt så mycket i slutändan att ha bilder med sina vänner och på olika platser för att minnas dem, och dels därför att det är väldigt avdramatiserande. Om man gör det hela tiden så är det liksom inte jobbigt längre :) (Och bilden blev för övrigt fantastisk, så oroa dig inte! <3 )

Svar: Tack, så jättemycket! Skönt att inte vara ensam om det <3
fotografrida.blogg.se

#4 - - Victoria:

Så fin bilden blev. men förstår hur du menar. Har också alltid ångest över när jag ska ta nya bilder som profilbilder.

Svar: Tack så jättemycket!
fotografrida.blogg.se

#5 - - Ida Lindborg ♡:

åh fin bild!!

Svar: Tack!
fotografrida.blogg.se